مراکز انرژی و سنگ درمانی (Crystal Healing)
نویسنده: smr shayesteh - 1388/7/15
مراکز انرژی و سنگ درمانی (Crystal Healing)
 

چاکرای اول: پایه ستون فقرات، محل ورود پرانا (انرژی حیات انسان).
رنگ: قرمز، نشانه زندگی، قوت، نیروی حیات و طبیعت فیزیکی است. طبیعت رنگ قرمز با آتش و خشم مرتبط است.
تمام سنگهای قرمز: مرجان، یاقوت کبود، سنگ یشم، بلادستون.
خواص درمانی:
1-  بهبود کم خونی (از جمله   لاغری، فقر غذایی، سرمازدگی).
2-  غش.
 
چاکرا ی دوم: پایین شکم، مرتبط با طحال و دستگاه تولید مثل.
رنگ: نارنجی، نشانه غلبه بر خشم و کنترل بر خویشتن است.
تمام سنگهای نارنجی: کارنلین (عقیق قرمز)، اُپال آتشین (یشم و عقیق آتشین)، یشم نارنجی.
خواص درمانی:
تنظیم هضم غذا و گردش خون.
 
 
چاکرای سوم: ناف و سولر پلکسوس، مرتبط با دستگاه گوارش و غده ی فوق کلیوی.
 رنگ: زرد، نشانه ذهن، هوش، فهم، درایت زیاد، عقل و ذهنیت است و در ارتباط با احساسات و قدرت فردی  می باشد.
تمام سنگهای زرد و طلایی: توپاز (یاقوت زرد)، سیترین، کهربا.
 خواص درمانی:
1- در شرایطی که سیستم عصبی آسیب پذیر می شود و انرژی مربوط به سولر پلکسوس از تعادل خارج می گردد، می تواند متعادل کننده باشد.
2-  در بیماری دیابت (مرض قند).
3- یبوست.
4- اگر کسی به طور غیر عادی لاغر باشد (یعنی اشعه قرمز را زیاد جذب می کند) رنگ زرد این شرایط را در سیستم فیزیکی بدن خنثی می کند.
5- اگر کسی بیش از حد چاق باشد (رنگ آبی را زیاد جذب می کند) رنگ زرد آن را خنثی می کند.
 
چاکرای چهارم: قلب، عشق الهی، جوهر هستی، دستگاه گردش خون، سیستم لنفاوی و سیستم ایمنی.
رنگ: سبز، نشانه هارمونی (هماهنگی)، همدردی، خلاقیت، سلامت و فراوانی است.
تمامی سنگهای سبز: زمرد، تورمالین سبز، مالاکایتو، جید، کرایزوپریز، دایوپتز، پریدات، اون تورین، عقیق خزه ای، یشم سبز.
در طیف رنگی، رنگ سبز در حد میانه است. سه رنگ اول (قرمز، نارنجی و زرد) مربوط به جنبه های فیزیکی و سه رنگ آبی، نیلی و بنفش مربوط به جنبه های ذهنی و روانی می باشند.
خواص درمانی:
1- تنظیم دستگاه گردش خون، فشار خون و قلب.
2- تمدد اعصاب و شارژ انرژی حیاتی.
3-  هر کس که محتاج انرژی است کمک می کند.
 
 
چاکرای پنجم: مرکز گلو، مرتبط با دستگاه تنفس (محل ورود پرانا).
ابراز وجود و خلاقیت، اعتماد به نفس، احترام به خود و کار آیی.                        
خواص درمانی:
1- بیماریها یا مشکلات گلو.
2- انواع التهاب ها.
3- خونریزی های داخلی.
 
چاکرای ششم: چشم سوم یا غده هیپوفیز، دیدن درونی و بیرونی، مرتبط با سیستم عصبی و غدد مترشحه داخلی.
رنگ: نیلی، نشانه مرزهای صوفیانه، نیل به روحانیت، خودکفایی و عقل می باشد.
 تمام سنگهای نیلی: آندیگو، سفیر نیلی، آزورایت.
خواص درمانی:
1-  بهبود بیماری های ذهنی و روانی.
2- کمک به گشودن چشم سوم.
 
 
چاکرای هفتم: تاج سر یا غده مخروطی (صنوبری)، محل ورود پرانا.
رنگ: بنفش، نشانه تسلط روحانی است، بالاترین و عمیق ترین نوری است که با بالاترین عامل در وجود ما که همان چاکرای هفتم است در رابطه است.
تمام سنگهای بنفش: آمتیست و فلورایت.
  خواص درمانی:
1-  کمک به رفع بی خوابی.
2- رفع هر نوع بیماری یا نارسایی ذهنی و اختلالات روانی.
نظرات (1)

فلزات شفابخش
نویسنده: smr shayesteh - 1387/9/24
فلزات شفابخش
 
علاوه بر بکارگیری انرژی سنگ ها و جواهرات ، درمانگران خواص شفابخش فلزات را نیز مورد استفاده قرار می دهند . آنها معتقدند که همه چیز در هستی دارای انرژی و آگاهی است و کلیه اشکال ، تجلی بیرونی این انرژی هستند و نیروی شفابخش زندگی از این انرژی عالم گیر جاری میشود که هستی مطلق و جوهر هر ماده ای است . بدین ترتیب فلزات از جمله تجلیات بیرونی انرژی اند و شامل مخازن انرژی حیاتی هستند که میتوانند جهت مقاصد شفابخشی به کار گرفته شوند . روشن بینان قدیم هند صرفاً تاثیرات شفابخش انرژی این اجسام را از طریق ژرف اندیشی کشف نموده اند .
می گویند در دوران ملوک الطوایفی ، پادشاهان و شاهزادگان در ظرف هایی از جنس طلا و نقره غذا می خوردند . استفاده از این فلزات در آشپزخانه نه تنها نشان توانگری و ثروت بود بلکه سلامتی را نیز در وضعیت خوبی نگه می داشت ، مشروط بر اینکه طوری ساخته شده شوند که بدن قادر به جذب آنها باشد . هر یک از این فلزات قیمتی دارای خواصی هستند که نشان دهنده تاثیر هدایت کننده آنها بر بدن انسان است .
تاثیرات مضر و زیان آور محیط بر بدن ، ذهن و آگاهی ، ممکن است از طریق استفاده از برخی فلزها خنثی شود . زمانی که این اجاسم روی پوست قرار گیزند تاثیری الکترومغناطیسی ایجاد می کنند که بر روی سلول های بدن و نسوج عمل می کند . به عنوان مثال با استفاده از یک بازوبند نقره یا روی ، شخص ممکن است از بروز ناراحتی های ناشی از کبد جلوگیری نماید .
همانطور که می توان یک خانه را توسط یک میله مسی از برقی که توسط رعد و برق آسمان ایجاد می شود ، محافظت نمود ، محافظت نمود ، استفاده از فلزات هم میتواند بدن را از تشعشعات الکتریکی و مغناطیسی موجود در جو حفظ کند .
فلزات خالص ، یک تشعشع ستاره ای ساطع میکنند که باعث انقباض شدید در کشش منفی سیارات می شود. توجه داشته باشید که هر سیاره ای دارای فلز مخصوص به خود است ، همچنین هر برجی با دو یا سه نوع فلز در ارتباط است. بهتر است که به غیر از سنگ ، فلز مخصوص خود را هم شناخته و از آنها استفاده نماییم .
 
خورشید
طلا
ماه
نقره
مریخ
آهن
زهره
مس
عطارد
پلاتین،آلومینیوم
مشتری
قلع
زحل
فولاد
 
کلیه فلزات دارای انرژی شفابخش بسیاری هستند . انرژی شفابخش فلزات را می توان از طریق بکارگیری آنها به عنوان زیور آلات و یا قرار دادن آنها در آب در طول شب و نوشیدن آن در روز بعد مورد استفاده قرار داد. فلزات سنگین از قبیل جیوه ، طلا ، نقره ، مس ، سرب و قلع در معالجات به کار گرفته می شوند. با وجود این ، فلزات خالص هم ممکن است شامل ناخالصی هایی باشند که برای اندام های حیاتی از قبیل کلیه ، کبد ، طحال و قلب ایجاد مسمومیت نمایند . بنابراین درمانگران روش های ویژه ای برای خالص نمودن آنها مقرر می دارند.
 
 
مس
مس چربی و چاقی را کاهش می دهد و داوری مقوی بسیار خوبی برای کبد و طحال بوده و برای معالجه کم خونی نیز مفید است. برای درمان میتوان آب مس را به صورت خوراکی مصرف کرد و یا یک دستبند مسی به مچ بست . این فلز در درمان بیماری های مفصلی مانند نقرس ، فلج اطفال ، مشکلات مربوط به فشار خون ، تنش های روانی و سکته مغزی موثر است .
 
طلا
طلا یک داروی تقویت کننده اعصاب است . باعث تقویت حافظه و هوش می گردد ، عضلات قلب را تقویت نموده و بنیه و قوای بدنی را افزایش می دهد . طلا برای غش و حملات صرع ، حملات قلبی ، ضعف ریه و اختلالات تنفسی مانند آسم و تنگی نفس مفید است . طلای تصفیه شده و خالص با سوزاندن در آتش به خاکستر تبدیل می شود. انرژی طلا همچنین ممکن است از طریق آب درمان کننده آن مورد استفاده قرار گیرد . طلا خاصیت گرمازایی دارد بنابراین در مورد شخصی که طبیعتی گرم دارد باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد .
 
نقره
استفاده از نقره به خصوص در درمان نارحتی های مربوط به اختلالات گوارشی مفید است. نقره اندام هایی ماننده معده ، کبد و طحال را تقویت کرده و مانع تشکیل بلغم میشود و به بدن کمک می کند تا به راحتی غذا را هضم کند ، نقره یک فلز معالجه کننده خاصیت خونسرد کننده دارد ، بنابراین برای افرادی با طبیعت گرم مفید است . نقره بنیه و بهره هوش را افزایش می دهد برای لاغری ، دردپا ، تب مزمن و ضعف بعد از تب ، سوزش قلب ، مشکلات بینایی ، ورم روده ها ، ترشح بیش از حد کیسه صفرا ، خیال بافی و صرع مفید است . خاکستر نقره ناراحتی های ناشی از تورم قلب را تسکین می دهد . نوشیدن شیر گرم که در ظرف نقره حرارت دیده باشد برای تجدید قوا بسیار موثر است .
 
آهن
آهن برای مغز استخوان ، بافت استخوان ، گلبول های قرمز ، کبد و طحال مفید است و تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد ، بنابراین خاکستر آن برای معالجه کم خونی مورد استفاده قرار میگیرد . و به عنوان یک پادزهر برای تورم کبد و طحال بسیار موثر است . آهن باعث تقویت ماهیچه ها در نسوج عصبی می گردد و دارای خاصیت جوان کننده است.
 
قلع
یک عنطر طبیعی برای جوانی است . خاکستر خالص قلع برای معالجه دیابت تنگی نفس و عفونت های دستگاه تنفس ، کم خونی ، بیمارهای پوستی و انسداد ترشح صفرا به کار برده می شود .
 
جیوه
جیوه فلز بسیار سنگین و موثری است و به برانگیختن سیستم آنزیمی کمک نموده و باعث نوسازی و تغییر نسوج میگردد . جیوه در تاریخ اساطیر هند ، نطفه خدایی به نام شیوا محسوب می شود . جیوه باعث افزایش هوش و آگاهی می گردد ولی نباید به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد و همیشه باید با گوگرد همراه باشد .
 
سرب
سرب دارای خاصیت درمانی بسیار موثری برای امراض پوستی است . همچنین برای معالجه آماس( ورم )، سوزاک ، سفلیس و ناراحتی های زنان به کار برده می شود .