سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منکوئیل
بسم الله الرحمن الرحیم با درود فراوان نسبت به خوانندگانان عزیز تمام این مطالب این وبلاگ جهت بالا بردن معلومات افراد خواننده می باشد و کاربرد وجهت گیری های خاص(سیاسی/اجتماعی/دینی/.....)ندارد.این مطالب جهت بالا بردن معلومات وجمع آوری تمام نقاط دانشی و اجتماعی جهان ترک وغیره در این بلاگ میباشد.اگردر نوشتن دچار خطایی(مثلا نکاتی بی حرمتی چون این مطالب از روی ویکی پدیا نوشته میشود) شدیم ما را در بر طرف کردن آن یاری دهید .جهت اینکه وبی مطیع دل شما ساخته وتهیه شود در نظر سنجی و گذاشتن پیام مرا یاری فرمایید. ودر زمان آنلاین بودن پشتیبانی آنلاین در وبلاگ میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید.با رفتن به سایت میتوانید با عضویت در آن مطالب خود را جهت قرار دادن در سایت و وبلاگ مرا یاری کنیدباتشکر نویسنده منکوئیل................................ ارزش هر کس به اندازه دانش اوست

آیا شما به تمام نقاط کشور خود سفر کرده اید؟ به احتمال زیاد پاسخ شما منفی است. بیشتر افراد بخاطر اندازه ی کشورشان قادر نیستند تمام مناطق آن را ببینند. اما اکر در یکی از کوچک ترین کشور های دنیا زندگی می کردید دیدن همه جای کشور کار سختی نبود. در واقع می توان این…

ا

آیا شما به تمام نقاط کشور خود سفر کرده اید؟ به احتمال زیاد پاسخ شما منفی است. بیشتر افراد بخاطر اندازه ی کشورشان قادر نیستند تمام مناطق آن را ببینند. اما اکر در یکی از کوچک ترین کشور های دنیا زندگی می کردید دیدن همه جای کشور کار سختی نبود. در واقع می توان این کار را در یک روز انجام داد و در فاصله ی بین صبحانه تا ناهار، از این طرف کشور به طرف دیگر رفت.

 

1. واتیکان سیتی

این کشور داخل شهر روم قرار گرفته و مساحت آن حدود 44 هکتار است. واتیکان سیتی کشور چندان قدیمی ای نیست و در سال 1929 پایه گذاری شده است. حکومت این کشور به عهده ی اسقف روم است که به نام پاپ هم شناخته شده است. خاک این سرزمین شامل کلیسای سنت پیتر، کلیسای سیستین، کاخ آپوستولیک، چندین ساختمان و موزه می شود. علاوه بر این مناظر جالب توجه، باغ های واتیکان هم جزو این مجموعه هستند. این باغ ها مربوط به قرون وسطی بوده که مساحت آنها به 23 هکتار از کل خاک کشور است. جمعیت این کشور حدود 800 نفر است.ذ

2. موناکو

این کشور با 120 کیلومتر مربع مساحت، دومین کشور کوچک جهان محسوب می شود. موناکو همچنین دومین حکومت سلطنتی کوچک جهان نیز هست. این کشور در جنوب غربی اروپا قرار دارد و از سه جهت با کشور فرانسه و از یک جهت هم با دریای مدیترانه احاطه شده است. جمعیت آن حدود 30 هزار نفر است و به این ترتیب یکی از پر جمعیت ترین کشور های جهان به حساب می آید. مهمترین درآمد این کشور از صنعت توریسم یا گردشگری است، هرساله مردم بسیاری برای قمار بازی یا استفاده از آب و هوای بسیار خوب به این کشور کوچک می آیند.

3. نائورو

این کشور در میکرونزی، در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد. جمهوری نائورو جزیره ای با مساحت 13 کیلومتر مربع و کوچک ترین کشور جزیره ای در جهان است؛ استقلال خود را در سال 1968 میلادی به دست آورده اما از 3000 سال قبل مردم بومی در آن زندگی می کرده اند. در سال 1798 یک شکارچی نهنگ به نام جان فرن اولین فرد غربی بود که از این جزیره دیدن کرد. او نام اینجا را جزیره ی دلپذیر گذاشت. در حال حاضر جمعیت این جزیر حدود 9 هزار نفر است و هیچ ارتشی هم ندارند.



4. تووالو

این کشور هم در اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن 16 کیلومتر مربع است. کشور تووالو 5 جزیره ی مرجانی و 4 تپه ی دریایی دارد و در گذشته به نام جزیره ی الیس معروف بوده است.این جزیره در سال 1568 کشف شده و تا پایان قرن 19 میلادی تحت سلطه ی انگلستان بوده. مردم این کشور استقلال خود را در سال 1978 بدست آوردند. در حال حاضر جمعیت این کشور 10,472 نفر است. از آنجایی که این کشور هیچ گونه منابع طبیعی ندارد، مهمترین منبع درآمدشان کمک های خارجی است.



5. سن مارینو

این کشور با مساحتی حدود 38 کیلومتر مربع، پنجمین کشور کوچک جهان است. این کشور همچنین کمترین جمعیت را در بین کشور های عضو اتحادیه ی اروپا دارد. سن مارینو یکی از قدیمی ترین کشور های مستقل جهان است و پایخ گذاری آن به سال 301 میلادی باز می گردد؛ قانون اساسی آن در سال 1600 میلادی تصویب شد و آن را به دومین کشور دموکرات در جهان تبدیل کرد. این کشور همچنین یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان است، آنها مازاد بودجه دارند و هیچگونه بدهی ملی هم ندارند.



6. لیختن اشتاین

لیختن اشتاین کشوری در اروپا است که راه به دریا ندارد و با کشور های سوئیس و اتریش احاطه شده است. مساحت این کشور کوهستانی 99 کیلومتر مربع است و یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان محسوب می شود. این کشور یکی از پرطرفدار ترین مناطق اروپا برای ورزش های زمستانی است اما این دلیل اصلی کسب درآمد آن نیست؛ این کشور یک مرکز تجاری مهم است و تعداد شرکت هایی که در آن به ثبت رسیده از ساکنین آن بیشتر است.


 
 

7. جزایرمارشال

این مجموعه جزایر که عمدتاً از جزایر مرجانی تشکیل شده انددر مرکز اقیانوس آرام واقع شده اند. مساحت کل آنها حدود 112 کیلومتر مربع است و جمعیت آن کمی بیش از 62 هزار نفرمی باشد.این کشور استقلال خود را در سال 1986 از آمریکا گرفت. تا به امروز کمک های آمریکا اصلی ترین منبع درآمد این جزیره است چون هیچگونه منابعی ندارد و بیش از آنچه صادر می کند به واردات می پردازد در سال های اخیر این کشور با مشکلات مالی ناشی از هزینه های مصرف انرژی دست به گریبان بوده است.



8. سِیچلز

این کشور با مجموعه مساحت 280 کیلومتر مربع از 115 جزیره تشکیل شده و با جمعیت 84 هزار نفر در اقیانوس هند قرار دارد. سیچلز همیشه رو به پیشرفت بوده است و با صادرات دارچین، مغز نارگیل و وانیل در آمد خوبی داشته است. اما از زمانی که در سال 1976 میلادی استقلال خود را به دست آورد، جذب گردشگران مهمترین منبع در آمد این کشور بوده است. یک سوم مردم این کشور در صنعت توریسم مشغول به کار هستند.



9. مالدیو

مالدیو هم یک کشور جزیره ای است و در اقیانوس هند قرار گرفته است. این کشور از نظر جمعیت و مساحت، کوچک ترین کشور آسیایی محسوب می شود. مساحت آن 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 396,334 نفر است. این کشور از 1192 جزیره ی کوچک تشکیل شده اما تنها 200 عدد از این جزیره ها قابل سکونت هستند. پایتخت این کشور مالی است و حدود یک سوم جمعیت کل کشور در این جزیره زندگی می کنند. مهمترین منبع درآمد این کشور از صنعت توریسم است؛ در زمان های گذشته منبع اصلی صادرات پوسته ی صدف، ماهی تون خشک شده و طناب های پوست نارگیل بوده است.



10. سنت کیتس و نویس

این کشور به نام فدراسیون سنت کیتس و نویس هم شناخته شده است و در هند غربی قرار دارد. این کشور از 2 جزیره تشکیل شده و 167 کیلومتر مربع مساحت دارد. این دو جزیره اولین جزایر منطقه ی کارائیب هستند که غربی ها در آنها سکونت کردند. این دو جزیره در سال 1983 از سلطه ی انگلستان استقلال یافتند. این کشور نه تنها کوچک ترین کشور آمریکایی است، بلکه کمترین جمعیت را هم دارد. مهمترین منبع درآمد این کشور توریسم است و علاوه بر آن بر کشاورزی و بانکداری خارجی هم متکی است.





      

تصاویر جالب از کشور مولوسیا با سه نفر جمعیت

 

جمهوری مولوسیا کوچکترین کشور جهان با جمعیتی شامل سه نفر و سه قلاده سگ است. این کشور در نزدیکی شهر دایتون ایالت نوادا آمریکا قرار دارد.
 
“کیوین بو” رئیس جمهور این ریزکشور است. او دوست دارد با لباس های یک دیکتاتور ظاهر شود به همین دلیل لباس های پر زرق و برق نظامی می پوشد؛ عینک دودی بزرگ به چشم می زند و رفتارهای جدی دارد.

جمهوری مولوسیا به آمریکا مالیات می دهد که از نظر رئیس جمهور آن، پرداخت کمک به کشورهای خارجی است.

این جمهوری در سال 1977 تاسیس شد. تنها 6 هکتار مساحت دارد. پایتخت آن اسپرا نام دارد که در آن منزل رئیس جمهور و باغچه ها و حیات در جلو و پشت این منزل مسکونی وجود دارد. جالب اینکه در این جمهوری علاوه بر قایق کوچک، یک قطار کوچکی وجود دارد که تنها برای کودکان قابل استفاده است و به وسیله برق کار می کند.

همچنین افراد برای ورود به جمهوری مولوسیا، نیازمند دریافت ویزا و گذرنامه هستند. ویزا توسط رئیس جمهور مولوسیا صادر می شود و او خود شخصا در گذرنامه ها، مهر ورود می زند.

رئیس‌جمهور مولوسیا گفته است: شهروندان ریزکشورهای آندورا، لیختن‌اشتاین، سان مارینو، موناکو، سبورگا و “هر کشور دیگری به رسمیت شناخته شده بوسیله مولوسیا” از دریافت ویزا مستثنی است.

این کشور اداره پست، تمبر پستی، پرچم و واحد پول ملی (والورا)، نیروی دریایی و هوایی مستقل خود است.

سایت ویکی پدیا هم نوشته است: جمهوری مولوسیا یک ریزکشور است که تاکنون به جز تعدادی ریز کشور، از سوی هیچ کشور دیگر جهان به رسمیت شناخته نشده است. نام مولوسا از کلمه مورو که در زبان اسپانیایی به معنی تپه کوچک صخره‌ای است گرفته شده‌است.

این جمهوری در سال 1977 با نام جمهوری علیای وولدشتاین تاسیس شد 20 سال حکومت پادشاهی داشت بعد به جمهوری دمکرات خلق و سپس در 1999 باانحلال حزب کمونیست و با تغییر عنوان از ریزکشور به کشور نظام حکومتی آن به جمهوری تغییر یافت.

این جمهوری به وسیله رئیس‌جمهور آن کوین باو، با عنوان سرورناو و خادم ملت اداره می‌شود.

دراین کشور مصرف برخی مواد غذایی از قبیل پیاز و گربه ماهی و استفاده از برخی کالاها از جمله سلاح گرم، لامپ نئون و هرنوع اقلام وارداتی از تگزاس به استثنای آهنگ‌های کلی کلارکسون ممنوع است.

پرچم کشور مولوسیا
پرچم کشور مولوسیا

آرم کشور مولوسیا

کشوری 3 نفره در درون کشور آمریکا +عکس جمهوری مولوسیا,کوچکترین کشور,کشور 3 نفره,عکس

کشوری 3 نفره در درون کشور آمریکا +عکس جمهوری مولوسیا,کوچکترین کشور,کشور 3 نفره,عکس

نقشه کشور مولوسیا – منطقه ای 6 هکتاری در ایالت نودا آمریکا

1


 




      

آیا میدانید

آیا میدانید: ایران 1018 شهر دارد

 

آیا میدانید: گرده گل هرگز فاسد نمیشود

آیا میدانید: بلندترین موی سر دنیا 6 متر است

آیا میدانید: زرافه تازه متولد شده 2 متر قد دارد؟

آیا میدانید: که مورچه در مایکروویو زنده میماند ؟

آیا میدانید: خرس نوزاد 600 بار از مادر خود کوچکتر است

آیا میدانید: فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد

آیا میدانید: طول موج نور مرئی بین 700 – 400 نانومتر است

آیا میدانید: بهترین شکارچی در خشکی خرس قطبی است ؟

آیا میدانید: نوعی عنکبوت میتواند 300 برابر وزنش را بلند کند ؟

آیا میدانید: کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است

آیا میدانید: به طور میانگین هر فرد 1140 بار در سال تلفن میزند ؟

آیا میدانید: گرانترین کفش دنیا 1میلیارد و 700 میلیون تومان است

آیا میدانید: در بین انواع خرس، خرس پاندا بزرگترین جمجمه را دارد

آیا میدانید: که هر50 ثانیه 1 نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود

آیا میدانید: که استرس تا 5 برابر سیستم ایمنی بدن را پایین میآورد

آیا میدانید: شانس شبیه بودن دو اثر انگشت 1 به 64 میلیارد است ؟

آیا میدانید: شیارهاى کف دست کمکی براى بهتر گرفتن اشیاء است ؟

آیا میدانید: مسواک باید حداقل 2 متر با دستشوئی فاصله داشته باشد

آیا میدانید: در کازینو های قماربازی las Vegas هیچ ساعتی وجود نداره

آیا میدانید: که بیست درصد آب شیرین جهان میان آمریکا و کانادا قرار دارد

آیا میدانید: 60 گاو قادر هستند در عرض کمتر از 1 روز 1 تن شیر تولید کنند

آیا میدانید: خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می‌ایستد حدود 3 متر است

آیا میدانید: برای تولید 1 لیتر بنزین 23,5 تن گیاه در گذشته مدفون شده است

آیا میدانید: که شیرینی تنها مزه ای است که جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟

آیا میدانید: با دویدن می توان مسافر زمان بود و کسری از ثانیه از دیگران بیشتر عمر کرد

آیا میدانید: که کره زمین از 102 عنصر بوجود آمده و این 102 عنصر در بدن انسان وجود دارد

آیا میدانید: اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود

آیا میدانید: که زنبور عسل 5 چشم دارد که 2 تا اصلی در بغل سر و 3 تا بر روی سر اون قرار داره؟

آیا میدانید: که خوردن یک سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟

آیا میدانید: که گرمترین نقطه جهان نقطه ای بنام گندم بریان در کویر لوت ایران با 75 درجه گرما می باشد ؟

آیا میدانید: که تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی صخبت میکنند، بیشتر است ؟




      




گفته : ,

------------------------
:
نظر شما
نام شما:
پست الکترونیک:
وب سایت:
کد تایید:
لطفاً پیام های غیر مرتبط با مطلب این صفحه را از قسمت تماس با ما ارسال کنید